Reference

Vydavatelská činnost, pod tím si člověk může představit opravdu cokoli. Mým snem, respektive jedním z mých snů, bylo vydávat vlastní noviny. Místní regionální plátek, jo to jsem opravdu chtěl, možná i stále chci. Nicméně jsme opět u toho, jak může "kuchař" vydávat noviny... a odpověď opět zní, může!

 

V roce 2005 jsem byl na startu "nové" životní etapy a přemýšlel, co dál. Jednou, až najdu více odvahy, rozepíšu se o tom, proč! Ale zpět, začátek nové etapy... co budu dělat? Věděl jsem, že mám určité organizační schopnosti, které jsem v sobě objevil, když jsem během tří let dokázal v mece valašského hokeje Vsetíně zorganizovat amatérskou hokejovou soutěž, která svým rozpočtem a hlavně herním systémem a zázemím, se mnoho nelišila od první hokejové ligy, či dokonce extraligy. A k tomu pořád ty noviny!

 

Shodou okolností jsem potka Aleše Rosu, výborného ajťáka, a ten povídá: "vydávat papírové noviny to bude asi oříšek a né levný, ale co internetový deník, a ten bych ti dokázal i "udělat"! A internetový deník opavského regionu iOPAVSKO.cz byl na světě. Heuréka! 1. 10. 2005 byl ten slavný den, kdy začaly vycházet první opravdové, plnohodnotné internetové noviny na Opavsku.

 

Začátky byly velmi hektické, ale mohu zodpověďně napsat, že to bylo nádherné období. V budově bývalé pošty v Neplachovicích se zrodil internetový plátek, do kterého svého času pravidelně přispívalo 12, slovy dvanáct začínajících i profesionálních novinářů. Jen namátkou, Šárka Dvořáková, která již tři roky pracuje pro ČTK v Praze, Anička Sotolářová, dva roky v Deníku, dnes na mateřské dovolené, Mirek Pospíšil, Václav Malý, Zuzka Kašlíková, Drahoš Streit... opravdu je nač vzpomínat.

 

Po dvou letech stále více rostla chuť a začalo se pracovat s myšlenkou internetové televize opavského regionu tvOPAVSKO.cz. S těmito dny bohužel přichází i pomalý začátek konce celého mediálního projektu. Webové rozhraní, myslím si v té době nadčasově, zpracoval Martin Rode. Vize byla jasná, udržet, hlavně finančně, rok na scéně tvOPAVSKO.cz jako plnohodnotnou zpravodajskou regionální televizi a oslovit tím radnici natolik, že bude mít zájem projekt financovat. Ale... chyby lávky!

 

Přestože všichni v tu chvíli jako naprostí amatéři sbírali první zkušenosti před kamerou, ale i za ní, právě v rámci projektu tvOPAVSKO.cz a předváděli špičkovou práci, a programová vize, myšlenka tvOPAVSKO.cz byla dle mého na 100 % naplněna, cíl oslovit vládnoucí opavskou garnituru se za 14 měsíců každodenního "vysílání" nezdařil. Musím teď přiznat, že vzhledem k tomu, za co vše radnice vyhazovala desítky, ne-li stovky milionů a nám by v té době stačilo cca 300 tisíc Kč na rok, že jsem to dodnes nerozdýchal a beru to jako velkou osobní prohru!

 

Jen pro dokreslení, provoz internetových serverů iOPAVSKO.cz a tvOPAVSKO.cz stál cca 55 tísíc korun měsíčně, z toho polovinu pokryli inzerenti hlavně společnosti Wiplast a Model Obaly, za což jim touto cestou velice děkuji. A právě druhou polovinu jsme z počátku kryli z vlastních zdrojů a chtěli ji následně nahradit financováním z rozpočtu SMO. Bohužel se to nepovedlo a my totálně vtaženi do provozu pomalu žačali pouštět kormidlo a loď se začala pomalu, ale jistě potápět. Přestože ještě téměr dva roky se nám provoz serveru iOPAVSKO.cz dařilo zachovat, jeho kvalita šla dolů a po čtyřech letech a třech měsících byl provoz na konci prosince 2009 ukončen. Škoda!

 

Nicméně měl jsem své noviny a ze zkušeností a kontaktů vzniklých právě díky iOPAVSKO.cz a tvOPAVSKO.cz těžíme dodnes. Je však nutno přiznat, že s určitými následky se vyrovnáváme dodnes. Ale všechno zlé se jednou v dobré obrátí! tvOPAVSKO.cz stále najdete na adrese www.tvopavsko.cz a můžete se zpětně podívat, co vše bylo schopno zachytit a zmapovat. A pokud by se našel nějaký nadšenec, který by chtěl projekt oživit, stále je na čem stavět!

 

Nevím jak se to mohlo stát, ale se svou pohnutou minulostí jsem se o prázdninách roku 2008 stal tiskovým mluvčím Slezské nemocnice v Opavě. A zatím jsem jím dodnes. Ale pěkně popořádku.

 

Tahání za kliky se stalo mou hlavní pracovní náplní již léta páně 1994 a zůstalo mi dodnes. Nejprve jsem prodával výpočetní techniku, abych přesedlal na pracovní nářadí a nástroje, abych skončil u služeb v oblasti Public Relations a Event managementu.

 

Musím však zcela zodpovědně konstatovat, že pořád je to jedno a totéž, jen odbornost se mění. A pokud člověk chce, má hroší kůži a morálně volné vlastnosti přiučit se novým věcem, opravdu se z "kuchaře" může stát tiskový mluvčí. Pravdou je, že ten nahoře mi do vínku dal dar zvaný komunikativnost, prostě mám hubu proříznutou fest a umím ji patřičně využít! Bez toho by to asi nešlo. Na druhou stranu vidíme to dnes na všech frontách, jak šéf rezortu školství je druhý den ministrem obrany. Bezesporu musí mít určité schopnosti, ale pokud se umí obklopit odborníky, a jako v mém případě naučí se jim naslouchat, opravdu lze mezi obory velmi rychle přeskakovat, respektive rozšiřovat si portfólio odborností.

 

V mém případě to bylo štěstí na dnes už bývalého ředitele Slezské nemocnice v Opavě MUDr. Milana Cveka. Právě tento skvělý člověk a odborník mi dal šanci zastávat post tiskového mluvčího. Nejprve jen na několik měsíců, aby následně naše spolupráce trvala tři léta. Moc za tu příležitost děkuji a doufám, že jsem ji uchopil správně a budu moci společnosti vrátit to, oč jsem ji dříve "okradl"!

Firemní akce, opět slovní spojení, které dává člověku s větší fantazií poměřně široký prostor. V mém případě však jde o typ akcí jako jsou setkání s klienty, obchodními partnery, zaměstnanci, oslavy výročí firem a obchodních společností, organizování sportovních soutěží, ale je v tom také zahrnutá péče o obchodní partnery, Public Relations a v poslední době také nabídka netradičních zážitků - Zažij si zážitek!

 

Firemní akce jsou velmi specifická disciplína, která dává jak klientům tak samotným organizátorům obrovský prostor pro kreativitu. A to je jejich největší kouzlo a hlavní důvod, proč se touto činností zabývám. Zde také platí mnohem více než kdekoli jinde známé rčení "proti gustu žádný dišputát!".

 

Na téma firemní akce by se daly posat desítky, stovky asi i tisíce stran, ale myslím si, že hlavním měřítkem jsou reference a v tomto případě je co nabídnout. Jen snad jednu zmínku za všechny. Akce pro Českou spořitelnu ve Skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm a vidět současného primátora statutárního města Opavy Zdeňka Jiráska závodit na koloběžce (foto najdete v galerii - Česká spořitelna), to je opravdu nezapomenutelný zážitek.

 

Reference:

 

Tesco Stores ČR

Slezská nemocnice v Opavě

Sdružené zdravotnické zařízení Krnov

Slezská univerzita v Opavě

Optys, spol. s r. o.

Charita Opava

EKOTOXA OPAVA, spol. s r. o.

Wiplast, spol. s r. o.

Moravskoslezské cukrovary, a. s.

Česká spořitelna, a. s.

Česká lékárnická komora

MPA GROUP s. r. o.